אוסטאופניה גילוי, טיפול ואבחון

אוסטאופניה היא מצב פיזיולוגי הבא לידי ביטוי ברמת צפיפות עצם נמוכה. מה ההבדל בין אוסטאופניה לבין אוסטאופורוזיס? וכיצד ניתן לאבחן אוסטאופניה?

אוסטאופניה הינה מצב פיזיולוגי המאופיין בצפיפות עצם נמוכה המובילה להיחלשות העצם ועקב כך מעלה את הסיכון לשברים. בארה”ב לבד, כ-34 מיליון בני אדם בלבד מוגדרים כסובלים מאוסטאופניה, כאשר כ-80% מתוכם הן נשים.

מהם ההבדלים בין אוסטאופניה לבין אוסטאופורוזיס?

אוסטאופניה ואוסטאופורוזיס הם מצבים הקשורים זה בזה, כאשר ההבדל בין שני המצבים הוא שבאוסטאופניה אובדן העצם אינו חמור כמו באוסטיאופורוזיס. מכאן עולה, כי מי שמוגדר כאוסטאופני נמצא בסיכון גבוה יותר לשברים בעצמות מאשר אדם עם צפיפות עצם נורמלית, ויחד עם זאת נמצא בסיכון נמוך יותר לשבר לעומת מישהו עם אוסטאופורוזיס.

ניתן להבחין בין צפיפות עצם נורמלית לבין מצב אוסטאופני או אוסטאופורוטי באמצעות בדיקת צפיפות עצם המודדת את ערך ה-T של הנבדק:

  • ערך T השווה או גבוה ממינוס 1 נחשב נורמלי
  • ערך T נמוך ממינוס 1 אך גבוה ממינוס 2.5: אוסטאופניה
  • ערך T נמוך ממינוס 2.5: אוסטיאופורוזיס

מטרת בדיקת צפיפות העצם היא להעריך את רמת חוזק העצם ולאבחן מצבים בהם חלה פגיעה במבנה העצם, ונדרש טיפול מונע. הבדיקה יכולה להראות אחד משלושה מצבים:

  1. צפיפות עצם תקינה
  2. אוסטאופניה (קדם הידלדלות העצם)
  3. אוסטאופורוזיס (הידלדלות העצם)

אוסטאופניה – טיפול, גילוי ואבחון

שברים רבים בעצמות כגון שבר בירך או שבר בחוליות (שבר של עצם בעמוד השדרה שנקרא “אוסטאופוניה בעמוד השדרה”), המלווים בכאב חזק, נגרמים עקב מצב של אוסטאופניה. יחד עם זאת, חלק מהשברים, בעיקר שברים בחוליות עמוד השדרה, יכולים להתרחש מבלי שהחולה חש בכאב, ולכן אוסטאופניה בעמוד השדרה יכולה להתרחש במשך שנים רבות בגוף מבלי שהחולה איבחן או הבחין בכך. חשוב לציין כי מיד לאחר שחולה הוגדר כאוסטאופני מאובחן עם שבר, הוא מוגדר כאוסטאופורוטי, גם אם בדיקת צפיפות העצם (ערך T) שלו, לא העידה על כך.

אוסטאופניה – תסמינים המעידים על המחלה

כאשר מתחילה ירידה בצפיפות של העצם, אין בדרך כלל סימפטומים הנראים לעין. אנשים רבים אינם יודעים שיש להם בעיה, עד שהם עוברים בדיקת צפיפות עצם. במקרים קשים יותר התסמינים כוללים כאבי גב חזקים, שמחמירים בעיקר בעמידה או בהליכה ומשתפרים במצב של שכיבה. אוסטאופניה יכולה להתפתח לאוסטיאופורוזיס אך אין הכרח בכך, לא כל מי שסובל מאוסטאופניה יסבול בהכרח מאוסטיאופורוזיס, אך מי שסובל מאוסטאופורוזיס סבל בעבר מאוסטאופניה שלא אובחנה בזמן ולא טופלה כראוי.

 

אוסטאופניה תסמינים

איך אתם יכולים לעזור בטיפול באוסטאופניה שלכם ולהפוך אותו ליעיל יותר?

מטרתו של טיפול באוסטאופניה היא לעכב את דלדול העצם ובמקביל להוביל לעלייה בצפיפות העצם ובחוזקה. ישנה חשיבות גבוהה לשמירה על סגנון חיים בריא אשר יפחית את הסיכון להתדרדר למצב של אוסטאופורוזיס. סגנון חיים זה כולל פעילות גופנית, הימנעות מעישון, הימנעות מצריכת אלכוהול מופרזת ודיאטה מאוזנת הכוללת כמות מספקת של סידן וויטמין D, כולל נטילת תוספי תזונה במידה והחולה אינו מקבל את כמות הסידן המספקת מהמזון. כמו כן, מומלץ לבצע מעקב צפיפות עצם, וטיפול תרופתי לפי המלצת רופא.

השלב הראשון בטיפול באוסטאופניה – מניעה!

תהליך של דלדול מסת העצם הינו חלק מתהליכי ההזדקנות, ותהליך זה מתחיל לצערנו כבר בשלבים מאד מוקדמים. למעשה כל אדם מבוגר מעל גיל 35 מאבד 1% ממסת העצם שלו בשנה. זהו נתון מזערי וניתן לבצע מספר פעולות מניעתיות כמו שמירה על אורח חיים בריא בתזונה ובפעילות גופנית וכן צריכת סידן מספקת. ככל שהגיל עולה, תהליך דלדול העצם מואץ. בקרב נשים התהליך יואץ החל מגיל 50 ובסמוך לתופעות גיל המעבר, ואילו בקרב גברים התהליך יואץ כמה שנים לאחר מכן, בסביבות גיל 65.

כפי שנאמר, תהליך דלדול העצם אינו תהליך מורגש ברוב המקרים, ולכן ההמלצה ההיא אצל נשים עם הגיען לגיל 45 ולגברים מעל גיל 65 לבצע בדיקת צפיפות עצם. כמו כן, מומלץ לצרוך מזונות עשירים בסידן כגון: טחינה,טופו, קטניות ועוד… ולשלב בתפריט תוסף סידן. לא כל תוספי הסידן מומלצים מכיוון שלא כולם נספגים ביעילות בגוף ולכן התוסף המומלץ ביותר הוא סידן קרבונט אמורפי תוסף ייחודי בעל פטנט שמסייע על שמירת רמות תקינות של סידן, מרכיב משמעותי של עצמות הגוף.

כיצד תוסף סידן קרבונט אמורפי מסייע במניעת אוסטאופניה?

פריצת הדרך של אמורפיקל לאוסטאופניה

ביקרבונט הוא החומר המאזן את החומציות הטבעית של הגוף. במצב של דלקת בגוף, החומציות יוצאת מאיזון וסביבת הדלקת הופכת חומצית ואז נכנס הביקרבונט לפעולה. בני אדם מייצרים בדרך כלל 300 גרם של ביקרבונט ביום, אך לפעמים תהליך הייצור נפגע כחלק מתהליכי הזקנה או כתוצאה מאורח החיים שלנו. הסידן הרגיל שניתן לחיזוק העצמות, לא עוזר לגוף לייצר תוספת של ביקרבונט. לכן, הדלקת נשארת פעילה.

עם העלייה בגיל סביבת התאים בגוף הופכת ליותר חומצית. ידוע כי תהליכי פירוק העצם מואצים בסביבה חומצית. לתוסף סידן קרבונט אמורפי, בניגוד לתוספי סידן אחרים הנמכרים בשוק, יכולת לסתור את החומציות בתא ובכך מואצת בניית העצם.

הבשורה של אמורפיקל היא כי באמצעות הפיתוח של הסידן קרבונט ננו-אמורפי, ניתן לטפל בשורש הבעיה. הסידן קרבונט הננו-אמורפי הופך לביקרבונט שתוקף את האזור המודלק, ומטפל בתהליכים הדלקתיים. אנחנו בעצם עוזרים לגוף להתגבר על הדלקת ללא כל נזק בריאותי נלווה. למעשה, אמורפיקל פיתחה מוצר חדשני, שיודע לספק לגוף מולקולות של ביקרבונט בזמינות גבוהה ובכמות מוגברת, ישירות לאזור הדלקתי כדי לטפל בדלקת.

כמו כן, לתוסף סידן קרבונט אמורפי שתי תכונות ייחודיות: אמורפיות (מבנה חסרה צורה) וננומטריות (גודל חלקיקים קטן מאוד).
זהו תוסף הסידן קרבונט היחיד בעולם שהוא אמורפי ולא גבישי. כמו כן, גודלו ננומטרי. בנפח שלו הוא קטן באחד חלקי מיליון, לעומת יתר תוספי הסידן הקיימים שהם מיקרוניים.
שילוב תכונות אלו מהווה את היתרון הגדול של דנסיטי – תוסף סידן קרבונט אמורפי אשר לא קיים בשום תוסף סידן אחר בעולם, בטיפול ומניעה של אוסטאופניה, ועצירת האוסטאופניה לפני הידרדרותה לאוסטאופורוזיס.

לאחר שנות מחקר ופיתוח ארוכות, חברה אחת בעולם, חברת אמורפיקל, הצליחה לפתח טכנולוגיה ננו אמורפית פורצת דרך המאפשרת לך לקבל זמינות גבוהה יותר של מינרלים.

סדרת מוצרי אמורפיקיור דנסיטי פותחו בהשראה מהטבע על ידי הסרטנים הכחולים, מכונת הסידן המשוכללת בטבע, המשילים ובונים את שריונם תוך 72 שעות בלבד בזמן שלסרטנים אחרים נדרש כחודש.

אמורפיקל הצליחה לחקות את המנגנון הטבעי של הסידן האמורפי (ACC) ולייצר במעבדות שלה תוסף ייחודי במבנה שונה מהמבנה הגבישי שהוא אמורפי וננומטרי, המאפשר הגעה יעילה לאיבר המטרה, ספיגה מוגברת וזמינות מינרלית גבוהה יותר בגוף מכל סידן אחר.

מחסור בסידן עלול להוביל לתופעות כגון: התכווצויות, כאבי פרקים, רמות כולסטרול גבוהות, נדודי שינה, יחד עם הסיכון לחלות באוסטאופורוזיס (מחלת דלדול העצם).
זו הסיבה שפיתחנו את דנסיטי בטכנולוגיה ננו-אמורפית שהוכח מחקרית שנספג עד פי 4.6 יותר מכל סידן אחר.

שתפו:

Facebook
Twitter
LinkedIn

למידע נוסף ולהזמנות צרו קשר:

מאמרים נוספים

שיפור בצפיפות העצם

האם אפשר לשפר צפיפות עצם? הוכחה מחקרית

במחקר כפול סמיות ייחודי שכלל 35 נשים הסובלות מאוסטאופניה, נצפו תוצאות מובהקות שהראו שיפור בצפיפות העצם וכן עדויות ביולוגיות למניעת דלדול עצם אצל נשים שצרכו 400 מ”ג סידן ננו אמורפי ביום (שתי קפליות דנסיטי של 200 מ”ג).
מזונות עשירים בסידן

39 מזונות עשירים בסידן שכדאי להכיר (וגם לצרוך)

מהם המזונות העשירים בסידן מקבוצות מוצרי החלב והירקות? מהן “פצצות הסידן”? וגם: טיפים להורים שביניכם.
קרבונט

כל מה שרציתם לדעת על קרבונט: מדריך פשוט

האם אי פעם תהיתם מניין נוצרים הגזים במשקאות המוגזים שלכם או על איך אבקת האפייה עובדת? זה קרבונט! במאמר זה, נסביר על הקרבונט בצורה קלה ומהנה ויש גם הפתעה: איך קרבונט קשור למנגנון האנטי דלקתי של הגוף שלנו. 
קרוהן ותזונה

קרוהן ותזונה – כיצד תזונה מותאמת מסייעת לחולי קרוהן

במאמר הבא נסקור מהם המזונות המומלצים לחולים במחלת הקרוהן והאם שינוי תזונתי יכול לסייע בהפחתת תסמיני הדלקת. בנוסף – גישות תזונה שונות ופיתוח מדעי פורץ דרך. כנסו לקרוא.
מחקר חולי קרוהן סורוקה

גיוס חולי קרוהן למחקר קליני בבית החולים סורוקה

חולי קרוהן? המכון לגסטרואונקולוגיה, בית החולים סורוקה מגייס מתנדבים חולי קרוהן בינוניים וקשים לניסוי רפואי. טיפול בסידן קרבונט אמורפי לשיפור במצבם של חולי קרוהן בינוניים וקשים.
קרוהן והריון

מחלת קרוהן והריון – כל מה שחשוב לדעת

במאמר זה נתעמק בקשר המורכב בין מחלת קרוהן והריון. נדבר על ההשלכות העמוקות שעלולות להיות למחלה על פוריות האישה. מאמר זה נועד לסייע לנשים חולות קרוהן עם האתגרים והשיקולים העומדים בפניהן לקראת ההריון, וכיצד להיערך לקראתו בעקבות המחלה. 
מנופאוזה

מנופאוזה – תופעות גיל המעבר ודרכי טיפול

תופעות גיל המעבר יכולות להיות מטרידות ולהפריע לשגרת החיים. רוב הנשים יסבלו בעיקר מגלי חום ומאי סדירות במחזור. במאמר זה מידע חשוב על גיל המעבר שבאמצעותו תוכלי ללמוד כיצד להיערך אליו נכון. דרכי טיפול מומלצות, ומה הסכנה הכי גדולה שגיל המעבר מביא עימו. 
סידן אמורפי מחקר

אמורפיקל – רשימת המחקרים המלאה בהשתתפות החברה

במאמר זה תוכלו למצוא קישורים לכל המחקרים של אמורפיקל שפורסמו בשנים האחרונות החל מהוכחת הספיגה המוגברת של סידן קרבונט אמורפי וכן מחקרים שבוצעו בתחום העצם, אוסטאופורוזיס, הסרטן, החלל, קורונה, הפריה חוץ גופית ועוד
אוסטאופורוזיס בהריון

כל מה שצריך לדעת על אוסטאופורוזיס בהריון

הסיבות להתרחשות אוסטאופורוזיס בהריון אינן ידועות במלואן,אולם אוסטאופורוזיס בהריון הוא מצב נדיר ביותר. בכתבה הבאה כל מה שרציתם לדעת על אוסטאופורוזיס בהריון, אבחון, טיפול מניעה ועצות שימושיות להתנהלות כללית לבריאות העצם בהריון
איך להפחית לחץ וחרדה

המומחים של אמורפיקיור: מדריך כיצד להתגבר על מתח וחרדה בימי המלחמה

האירועים המחרידים בחדשות גרמו להרבה אנשים תופעות של לחץ וחרדה. בכתבה הבאה המומחים של אמורפיקיור כאן לסייע ולהסביר כיצד אפשר להתגבר על כך ואילו תוספי תזונה טבעיים יכולים לסייע
דילוג לתוכן