חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
אמורפיקל
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
✦ בשל עומס ייתכן וזמני המשלוחים יתארכו עד 7 ימי עסקים ✦
✦ בשל עומס ייתכן וזמני המשלוחים יתארכו עד 7 ימי עסקים ✦

איך תוכלו לפתות את הילדים במאכלים עשירים בסידן?

מה יכול לקרות אם הילד לא צורך מספיק סידן? אילו מאכלים עשירים בסידן? ואיזה קינוח עשיר בסידן?

יגאל בלום מדען ראשי אמורפיקל

ד”ר יגאל בלום,
סגן נשיא R&D ומדען ראשי באמורפיקל

בריאות ילדינו היא אחד הדברים החשובים לנו ביותר כהורים. אנו מקפידים לדאוג לה בדרכים רבות ומגוונות, אך לעיתים מתקשים לעשות כן בכל הנוגע לתזונה בריאה ומאוזנת. הסידן הוא מרכיב חיוני בתזונת ילדינו, וחשיבותו מתחילה בטרם הלידה, וממשיכה לאחריה, בשלבי צמיחת השיניים, הגדילה הפיזית, הגביהה ועוד. לניהול אורח חיים נכון ובריא של ילדינו תהיה השפעה משמעותית על רמת בריאותם במעגלי החיים השונים. באילו מקרים חשוב במיוחד להקפיד על צריכת הסידן של הילד? מה יכול לקרות אם הילד לא יצרוך מספיק סידן? וכיצד ניתן לפתות אותו במאכלים עתירי סידן?

מה יכול לקרות אם הילד לא יצרוך מספיק סידן?

במקרה כזה ישנו סיכוי מוגבר שהילד יסבול מעצמות בעלות מסה נמוכה ושבירות (אוסטאופורוזיס) בשנות חייו המאוחרות. עצמות עם מסה נמוכה מהנדרש נוטות להישבר בקלות, ויכולות להוביל בעתיד לפציעות קשות ובלתי הפיכות. זו אחת הסיבות העיקריות לכך, שחשוב לצרוך מספיק סידן בשלבי הילדות וההתבגרות המוקדמים. לזאת נוסיף את העובדה שהשלד, המורכב ברובו מסידן, מוביל את תהליך הגדילה, ובאופן טבעי עולה המסקנה שהסידן חשוב מאוד לתהליך הגדילה ולמיצוי פוטנציאל הגובה של ילדכם, לרבות מניעת מחלת הרככת.

ילדים מודדים גובה
“אם לא תאכל סידן – לא תגדל”

מחקרים מראים שסידן חשוב לבריאות והתפתחות הילד, לקריאת המחקרים המלאים

באילו מקרים חשוב במיוחד להקפיד על צריכת הסידן של הילד?

אם ילדכם ניזון מדיאטה מוגבלת, הנובעת כתוצאה מסיבות רפואיות או אורח חיים, עליכם להיות זהירים ולוודא שהוא מקבל את כל הוויטמינים והמינרלים שהוא צריך. מומלץ להכיר את המצבים השונים העלולים לגרום למחסור בסידן1:

1. טבעונות: מצמצמת את מקורות הסידן (בדגש על מוצרי חלב)

2. אי סבילות ללקטוז או/ו הגבלת מוצרי החלב

3. צריכה גבוהה של חלבון או נתרן: עשויה לגרום להפרשה גבוהה יותר של סידן

4. מחלות מעי, מחלות עיכול או צליאק: מורידות את יכולת הגוף לספוג סידן

במקרים אלו מומלץ לשקול שימוש בתוסף סידן במטרה לעמוד בכמות הסידן היומית המומלצת.

אילו מאכלים עתירי סידן ניתן לשלב לילדים בארוחות או בסלטים?

חשוב מאוד להרגיל את הילדים לצריכת מאכלים בריאים, ולהקנות להם הרגלי אורח חיים בריא שישמרו על בריאותם בהווה ובעתיד. לארוחת הבוקר של ילדכם תוכלו לשלב:

1. ירקות כהים עליים: למשל קייל וירקות קולרד. הירוקים הללו עשירים גם במגנזיום, המסייע לשמירה על שלמות העצם, ובויטמין K – הדרוש למטבוליזם תקין של העצם. ראוי לציין כי התרד גם נכלל בקבוצת ירקות אלו, אך הוא פחות יעיל ביחס לירקות האחרים, כיוון שהוא מכיל חומצה אוקסלית המקשה על ספיגת הסידן.

2. חמאת שקדים: מבין כל אגוזי העצים שתוכלו למצוא במכולת, שקדים מכילים את הכמות הגבוהה ביותר של סידן למנה (כ-347 מ”ג סידן ל-100 גרם). ניתן לצרוך אותם בצורת חמאה, וכבונוס: לחמאת השקדים אין כלל כולסטרול, היא נמוכה יותר בשומן ומכילה יותר חלבון מאשר חמאת בוטנים.
3. גבינה: אותה רוב הילדים אוהבים. זה די פשוט – הגבינה עשויה מחלב, ובחלב יש הרבה סידן. מתוך המגוון הרחב לבחירה, מוצרלה נחשבת לעשירה במיוחד בסידן. אם אתם רוצים אפשרות בריאה יותר לילד, נסו גבינה עשויה מחלב רזה.

4. ברוקולי: מבין כל מקורות הסידן החלביים, הברוקולי נחשב גם הוא לעשיר בסידן ומכיל כ-47 מ”ג ל-100 גרם, ולכן הוא בריא מאוד לעצמות. כמו כן, הוא מקור מצויין לוויטמין C ולסיבים תזונתיים.

כשאנו מתבגרים, גופנו ימשיך להזדקק לסידן ולחומרים מזינים אחרים במטרה לשמור על בריאות וצפיפות עצמותינו. קבלה של מספיק חומרים מזינים תומכי עצם בתזונה שלנו יכולה להיות הדבר החשוב ביותר שניתן לעשות במטרה לדאוג לעתיד הבריאותי של ילדינו.

ולקינוח: פירות עשירים בסידן כחלק מתזונה טעימה, בריאה ומאוזנת

הבחירות התזונתיות שלנו מסייעות לנו לצרוך את הכמות המומלצת של סידן, ואם נמצא פירות עשירים, טעימים ועשירים בסידן – זה יהיה טעים ומועיל. אז הנה לכם מספר פירות עשירים בסידן:

1. משמשים: מכילים כ-13 מ”ג סידן ל-100 גרם. כמו כן, הם מכילים גם ויטמין C ואשלגן. ניתן להוסיף אותם לסלטים ודגני בוקר, או פשוט ליהנות מהם כמו שהם – בצורתם הטבעית.

2. קיווי: מכילים כ-34 מ”ג סידן ל-100 גרם, והם גם עשירים בויטמין C ואשלגן. מדובר בפרי טרופי שתוכלו לתת אותו לילדכם בדמות מיץ קיווי מיוחד.

3. תפוזים: מי לא אוהב תפוזים? לעיתים קרובות אנו צורכים אותם מבלי לדעת עד כמה הם מועילים לבריאותנו ומוסיפים לנו ערכים תזונתיים. התפוזים מכילים כ-40 מ”ג סידן והם גם עשירים בויטמין C. ניתן לשתות אותם במיץ תפוזים, ומי שרוצה להימנע מצריכת יתר של סוכר (כוס מיץ תפוזים דורשת כשלושה תפוזים) – ניתן לחלק את התפוז ולשים אותו במים רגילים. 4. אננס: זהו פרי נהדר, המכיל כ-13 מ”ג סידן, ונחשב לעשיר גם בויטמין C ומגנזיום. יחד עם זאת, הוא מכיל כ-10 מ”ג סידן ל-100 גרם, ולכן אינו מומלץ לחולי סוכרת או לילדים בעלי נטייה לפיתוח המחלה.

סידן בתפוזים

תפוזים – טעימים ועשירים בסידן

תוכלו להכין לילד מיץ או סלט פירות, אך חשוב שלא להגזים עם הכמויות כיוון שפירות מכילים הרבה סוכר. מומלץ באופן כללי לפקח על צריכת הפירות היומית של ילדכם, ובכל אופן – הם יכולים להוות תחליף טעים, ראוי, מועיל ובעל ערכים תזונתיים גבוהים יותר מאשר מתוקים מעובדים. במידת הצורך, תוכלו לתת לילדכם תוסף סידן, כי אחרי הכל, לא תמיד כל הסידן הקיים במזון נספג, ולא מומלץ להגזים במתוקים, ולכן דנסיטי קידס, אשר נספג פי 2 ויותר ביחס לקלציום קרבונט גבישי רגיל, יוכל להוות תוספת סידן משמעותית לילד.

1– Mayo Clinic, Healthy Lifestyle: Nutrition and Healthy Eating. “Calcium and Calcium Supplements: Achieving the Right Balance”.

שתפו:

Facebook
Twitter
LinkedIn

למידע נוסף ולהזמנות צרו קשר:

מאמרים נוספים

אוסטאופורוזיס תזונה

אוסטאופורוזיס תזונה – המלצות תזונתיות להתמודדות עם המחלה

אוסטאוארטריטיס

אוסטאוארטריטיס – כל מה שכדאי לדעת

אוסטאוארטריטיס היא דלקת מפרקים ניוונית הנפוצה והאגרסיבית ביותר. בכתבה הבא נסקור תסמינים ודרכי טיפול אשר יסייעו לכם במידה ואתם סובלים מהמחלה.
שיפור בצפיפות העצם

האם אפשר לשפר צפיפות עצם? הוכחה מחקרית

במחקר כפול סמיות ייחודי שכלל 35 נשים הסובלות מאוסטאופניה, נצפו תוצאות מובהקות שהראו שיפור בצפיפות העצם וכן עדויות ביולוגיות למניעת דלדול עצם אצל נשים שצרכו 400 מ”ג סידן ננו אמורפי ביום (שתי קפליות דנסיטי של 200 מ”ג).
מזונות עשירים בסידן

39 מזונות עשירים בסידן שכדאי להכיר (וגם לצרוך)

מהם המזונות העשירים בסידן מקבוצות מוצרי החלב והירקות? מהן “פצצות הסידן”? וגם: טיפים להורים שביניכם.
קרבונט

כל מה שרציתם לדעת על קרבונט: מדריך פשוט

האם אי פעם תהיתם מניין נוצרים הגזים במשקאות המוגזים שלכם או על איך אבקת האפייה עובדת? זה קרבונט! במאמר זה, נסביר על הקרבונט בצורה קלה ומהנה ויש גם הפתעה: איך קרבונט קשור למנגנון האנטי דלקתי של הגוף שלנו. 
קרוהן ותזונה

קרוהן ותזונה – כיצד תזונה מותאמת מסייעת לחולי קרוהן

במאמר הבא נסקור מהם המזונות המומלצים לחולים במחלת הקרוהן והאם שינוי תזונתי יכול לסייע בהפחתת תסמיני הדלקת. בנוסף – גישות תזונה שונות ופיתוח מדעי פורץ דרך. כנסו לקרוא.
מחקר חולי קרוהן סורוקה

גיוס חולי קרוהן למחקר קליני בבית החולים סורוקה

חולי קרוהן? המכון לגסטרואונקולוגיה, בית החולים סורוקה מגייס מתנדבים חולי קרוהן בינוניים וקשים לניסוי רפואי. טיפול בסידן קרבונט אמורפי לשיפור במצבם של חולי קרוהן בינוניים וקשים.
קרוהן והריון

מחלת קרוהן והריון – כל מה שחשוב לדעת

במאמר זה נתעמק בקשר המורכב בין מחלת קרוהן והריון. נדבר על ההשלכות העמוקות שעלולות להיות למחלה על פוריות האישה. מאמר זה נועד לסייע לנשים חולות קרוהן עם האתגרים והשיקולים העומדים בפניהן לקראת ההריון, וכיצד להיערך לקראתו בעקבות המחלה. 
מנופאוזה

מנופאוזה – תופעות גיל המעבר ודרכי טיפול

תופעות גיל המעבר יכולות להיות מטרידות ולהפריע לשגרת החיים. רוב הנשים יסבלו בעיקר מגלי חום ומאי סדירות במחזור. במאמר זה מידע חשוב על גיל המעבר שבאמצעותו תוכלי ללמוד כיצד להיערך אליו נכון. דרכי טיפול מומלצות, ומה הסכנה הכי גדולה שגיל המעבר מביא עימו. 
סידן אמורפי מחקר

אמורפיקל – רשימת המחקרים המלאה בהשתתפות החברה

במאמר זה תוכלו למצוא קישורים לכל המחקרים של אמורפיקל שפורסמו בשנים האחרונות החל מהוכחת הספיגה המוגברת של סידן קרבונט אמורפי וכן מחקרים שבוצעו בתחום העצם, אוסטאופורוזיס, הסרטן, החלל, קורונה, הפריה חוץ גופית ועוד
דילוג לתוכן