כדורי סידן מתי לקחת אותם?

מהם המצבים העלולים להגביר את הצורך בצריכת סידן? מתי כדאי לקחת אותם? ומה לגבי נשים לאחר גיל המעבר?

ד”ר יגאל בלום,
סגן נשיא R&D ומדען ראשי באמורפיקל

טרנד המזון המעובד גורם לכך שיותר ויותר אנשים נמצאים במצב של מחסור במינרלים חיוניים לגוף. אי ספיגה מספק  של מינרלים ומצבים רפואיים שונים כדוגמת אוסטאופורוזיס (הידלדלות העצם), עשויים גם הם להוביל למחסור במינרלים.  כיוון שהסידן נחשב לאחד המינרלים העיקריים בגוף (כ-99% ממנו נמצאים בעצמות ובשיניים), עלינו להקפיד לצרוך את הכמות היומית המומלצת. אז אם כתבתם בשורת החיפוש בגוגל את הביטוי כדורי סידן מתי לקחת אותם, הגעתם למקום הנכון. בכתבה זו בו נציג בפניכם מגוון המצבים הדורשים נטילת כדורי סידן ודגשים לנטילתם.

כדורי סידן - מתי לקחת אותם?
ג’אנק פוד – עשוי לגרום לחוסר סידן

מצבים העלולים להעלות את הצורך בנטילת כדורי סידן

ייתכנו מגוון מצבים ואורחות-חיים העלולים ליצור צורך מוגבר בסידן. אם אתם נמנים על אחת מהקבוצות הבאות, ייתכן מאוד כי צריכת הסידן או אי ספיגה מספקת שלו בגוף מונעים מכם להגיע אל כמות הסידן היומית המומלצת:

  1.  טבעונות: ישנו מיתוס נפוץ הקובע כי אדם בריא המקפיד על תזונה מאוזנת אינו זקוק כלל לתוספי תזונה. לטבעונות
    יש ללא ספק יתרונות רבים, אך תזונה דלת מוצרי חלב עשויה להקשות באופן ניכר על צריכת כמות הסידן היומית
    המומלצת.
  2. אי סבילות ללקטוז: שיעור ניכר מאוכלוסיית ישראל מתאפיין באי סבילות ללקטוז. בגיל מבוגר עלולה תופעה זו לגרום לבריחת סידן ולאוסטאופורוזיס. אז אם הקשת בגוגל את הביטוי כדורי סידן מתי לקחת עקב אי סבילות ללקטוז, ייתכן שיש לך סיבה מצוינת לצריכת כדורי סידן.
  3. כמויות גבוהות של חלבון מן החי (בשר ודגים) או נתרן: עלולים להגביר הפרשת הסידן בשתן. חשוב לדעת כי כאשר צריכת הסידן מספקת, חלבון מן החי לא יזיק למאזן הסידן בעצם, ולכן מומלץ במקרים רבים לקחת כדורי סידן יחד עם צריכה מוגברת של חלבונים מן החי.
  4. מחלות עצם: מצבים של בריחת סידן כדוגמת אוסטאופורוזיס דורשים תגובה הכוללת צריכה מוגברת של סידן. בריחת סידן גורמת לעצמות להיות שבריריות מאוד עד כדי מצב בו טראומה מינימלית עשויה לגרום לשברים.
  5. טיפול באמצעות סטרואידים: מאיצים את תהליך פירוק העצם ומאטים את בנייתה.
  6. מחלות מעי דלקתיות: חולים הסובלים ממחלות מעי דלקתיות נמצאים בסיכון מוגבר להפרעות במאזן הסידן בגוף. הסיבות לכך הן שיעור ספיגת סידן נמוך, שחרור חומרים דלקתיים המגבירים את הרס העצם, וטיפול באמצעות סטרואידים

במצבים מסוג זה, תוספי סידן עשויים לסייע לך לעמוד בדרישות הסידן היומיות שלך. לכן, כדאי להתייעץ עם הרופא או
הרוקח שלכם או בנוגע לשאלה מתי לקחת תוספי סידן, והוא יוכל לענות על כך בהתאם לגילך ולמצבך הרפואי.

התשובה לשאלה מתי לקחת כדורי סידן תלויה גם בזמני ותכולת הארוחות שלכם

קיים קשר ישיר בין נטילת כדורי הסידן לבין זמני הארוחות, בתלות בסוג הסידן: במידה ואתם נוטלים תוסף סידן מסוג
ציטראט – אין קשר בין נטילתו לבין זמני הארוחות שלכם, אך אם אתם נוטלים תוסף סידן מסוג קלציום קרבונט (סידן
פחמתי) – הנחשב לסידן הנפוץ ביותר – מומלץ ליטול אותו לאחר הארוחה במטרה לסייע לו להיספג טוב יותר בגופכם.
מומלץ להרחיק את כדורי הסידן ממוצרי חלב (מכילים זרחן הסותר את ספיגת הסידן), קפאין ואלכוהול. במצב זה ישהה
התוסף זמן ממושך יותר בקיבה, ויתפרק ליוני קלציום שייספגו לתוך מערכת הדם דרך המעיים. מאידך, אם תשתמשו
במוצר החדש של הסידן האמורפי, שאף הוא בנוי מסידן קרבונט אך איננו גבישי, מומלץ לקחת אותו על קיבה ריקה
ולפחות כחצי שעה לפני אוכל,  וזאת במטרה שיעבור במהירות האפשרית את הקיבה.

כדורי סידן - מתי לקחת אותם?
מומלץ לדעת בדיוק באיזה סוג סידן מדובר

בדקו מהו גודל המנה היומית הכוללת של הסידן ובדקו את האינטראקציה עם התרופות

הסידן נספג טוב יותר כאשר הוא נלקח במינונים נמוכים יחסית (פחות מ-600 מ”ג בפעם אחת). כך למשל, במידה ואתם צריכים ליטול 1,000 מ”ג סידן ביום, מומלץ לחלקו לפחות לשתי מנות. חשוב לקחת בחשבון כי תיתכן אינטראקציה של כדורי הסידן עם תרופות הכוללות אנטיביוטיקה, ביספוספונטים ותרופות נגד לחץ דם גבוה. מומלץ מאוד להתייעץ עם הרופא המטפל שלכם לגבי אינטראקציות פוטנציאליות אלו.

אם את אישה לאחר גיל המעבר – כדאי שתשקלי ליטול כדורי סידן

ייתכן מאוד שהקלדת הביטוי בגוגל כדורי סידן מתי לקחת כפי שעשית כדי להגיע למאמר הזה ככל הנראה, תסייע לך לשפר את בריאותך ולמנוע  וסטאופורוזיס. נשים לאחר גיל המעבר נמצאות בקבוצת סיכון לאיבוד מסת עצם, דבר הנובע עקב ירידה באסטרוגן (האחראי בין היתר על התפתחות ותפקוד השלד): מחקרים מצביעים על כך שתוספי סידן עשויים להפחית את  אובדן מסת העצם בשיעור של כ-1%-2%*. נטילת תוספי סידן עשויה להיות הפתרון היעיל ביותר עבורך בכל הנוגע למניעת דלדול העצם, לרבות מצב בו יש לך נטייה גנטית לאוסטאופורוזיס.

במידה ואתם עושים פעילות גופנית…

ייתכן מאוד כי אי-התאוששות מספקת בין האימונים תוביל לשברי מאמץ. הדבר רלוונטי גם לאימוני כוח, כיוון שלאנשים המתאמנים בסוג זה של אימונים יש נטייה לצרוך כמות גדולה של חלבונים במטרה לבנות ולשפר את מסת השריר. חשוב לדעת כי צריכה מוגברת של חלבונים עשויה לגרום לשני דברים הפוגעים במאזן הסידן שלכם: הפרשת סידן בשתן, וצורך גובר בסידן עקב העובדה שהמטבוליזם של החלבונים דורש כמויות גדולות של סידן, ויוני הסידן נקשרים היטב לחלבונים,  למרכיביהם, או לתוצרי הפרוק שלהם, וכך נוצרת הפרשת יתר של הסידן. מעוניינים לדעת כיצד ניתן למנוע או לטפל
בשברי מאמץ? קראו את הכתבה בנושא מניעה וטיפול טבעי בשברי מאמץ.

 

כדורי סידן - מתי לקחת אותם?
באופן מפתיע דווקא פעילות גופנית עשויה להוביל למחסור בסידן

שתפו:

Facebook
Twitter
LinkedIn

למידע נוסף ולהזמנות צרו קשר:

מאמרים נוספים

שיפור בצפיפות העצם

האם אפשר לשפר צפיפות עצם? הוכחה מחקרית

במחקר כפול סמיות ייחודי שכלל 35 נשים הסובלות מאוסטאופניה, נצפו תוצאות מובהקות שהראו שיפור בצפיפות העצם וכן עדויות ביולוגיות למניעת דלדול עצם אצל נשים שצרכו 400 מ”ג סידן ננו אמורפי ביום (שתי קפליות דנסיטי של 200 מ”ג).
מזונות עשירים בסידן

39 מזונות עשירים בסידן שכדאי להכיר (וגם לצרוך)

מהם המזונות העשירים בסידן מקבוצות מוצרי החלב והירקות? מהן “פצצות הסידן”? וגם: טיפים להורים שביניכם.
קרבונט

כל מה שרציתם לדעת על קרבונט: מדריך פשוט

האם אי פעם תהיתם מניין נוצרים הגזים במשקאות המוגזים שלכם או על איך אבקת האפייה עובדת? זה קרבונט! במאמר זה, נסביר על הקרבונט בצורה קלה ומהנה ויש גם הפתעה: איך קרבונט קשור למנגנון האנטי דלקתי של הגוף שלנו. 
קרוהן ותזונה

קרוהן ותזונה – כיצד תזונה מותאמת מסייעת לחולי קרוהן

במאמר הבא נסקור מהם המזונות המומלצים לחולים במחלת הקרוהן והאם שינוי תזונתי יכול לסייע בהפחתת תסמיני הדלקת. בנוסף – גישות תזונה שונות ופיתוח מדעי פורץ דרך. כנסו לקרוא.
מחקר חולי קרוהן סורוקה

גיוס חולי קרוהן למחקר קליני בבית החולים סורוקה

חולי קרוהן? המכון לגסטרואונקולוגיה, בית החולים סורוקה מגייס מתנדבים חולי קרוהן בינוניים וקשים לניסוי רפואי. טיפול בסידן קרבונט אמורפי לשיפור במצבם של חולי קרוהן בינוניים וקשים.
קרוהן והריון

מחלת קרוהן והריון – כל מה שחשוב לדעת

במאמר זה נתעמק בקשר המורכב בין מחלת קרוהן והריון. נדבר על ההשלכות העמוקות שעלולות להיות למחלה על פוריות האישה. מאמר זה נועד לסייע לנשים חולות קרוהן עם האתגרים והשיקולים העומדים בפניהן לקראת ההריון, וכיצד להיערך לקראתו בעקבות המחלה. 
מנופאוזה

מנופאוזה – תופעות גיל המעבר ודרכי טיפול

תופעות גיל המעבר יכולות להיות מטרידות ולהפריע לשגרת החיים. רוב הנשים יסבלו בעיקר מגלי חום ומאי סדירות במחזור. במאמר זה מידע חשוב על גיל המעבר שבאמצעותו תוכלי ללמוד כיצד להיערך אליו נכון. דרכי טיפול מומלצות, ומה הסכנה הכי גדולה שגיל המעבר מביא עימו. 
סידן אמורפי מחקר

אמורפיקל – רשימת המחקרים המלאה בהשתתפות החברה

במאמר זה תוכלו למצוא קישורים לכל המחקרים של אמורפיקל שפורסמו בשנים האחרונות החל מהוכחת הספיגה המוגברת של סידן קרבונט אמורפי וכן מחקרים שבוצעו בתחום העצם, אוסטאופורוזיס, הסרטן, החלל, קורונה, הפריה חוץ גופית ועוד
אוסטאופורוזיס בהריון

כל מה שצריך לדעת על אוסטאופורוזיס בהריון

הסיבות להתרחשות אוסטאופורוזיס בהריון אינן ידועות במלואן,אולם אוסטאופורוזיס בהריון הוא מצב נדיר ביותר. בכתבה הבאה כל מה שרציתם לדעת על אוסטאופורוזיס בהריון, אבחון, טיפול מניעה ועצות שימושיות להתנהלות כללית לבריאות העצם בהריון
איך להפחית לחץ וחרדה

המומחים של אמורפיקיור: מדריך כיצד להתגבר על מתח וחרדה בימי המלחמה

האירועים המחרידים בחדשות גרמו להרבה אנשים תופעות של לחץ וחרדה. בכתבה הבאה המומחים של אמורפיקיור כאן לסייע ולהסביר כיצד אפשר להתגבר על כך ואילו תוספי תזונה טבעיים יכולים לסייע
דילוג לתוכן